Ashtanga Yoga Led class

In Ashtanga Yoga wordt er gewerkt met een vaste set van houdingen. De lessen zijn ideaal voor jou als je nog niet bekend bent met de Ashtanga Yoga. Je ontdekt wat yoga eigenlijk is en maakt kennis met de combinatie van beweging en ademhaling. Dit doe je door het oefenen van een aantal staande basishoudingen uit de Ashtanga Yoga Primary Series. Elke in- en uitademing is gekoppeld aan een beweging om in en uit een houding te komen. Dit heet vinyasa.

Ervaar de yogaflow van aandachtig bewegen en ademhalen

In de lessen krijg je alle tijd om je de basishoudingen eigen te maken en de ademhalingstechniek te leren. Elke week maak je kennis met een nieuwe houding van de serie. Door elke houding rustig en met aandacht te oefenen en te herhalen, leer je je concentreren en rust te ervaren in de continue beweging op je ademritme. Deze lessen maken je lichaam en geest gezond en sterk, met een vergroot bewustzijn van ontspanning in je lijf. Je werkt met geduld, liefde en discipline toe naar een practice die je uiteindelijk zes dagen per week beoefent. Daarbij leer je dat elke dag anders is. Yoga is dus niet anders dan een spiegel van je dagelijkse leven.

Ontwikkel jezelf, geleid door je eigen lichaam en yogadocent

De Ashtanga Yoga Led Class lessen zijn instaplessen, maar tegelijkertijd ook uitdagend genoeg als je al wat ervaring met yoga hebt. Het maakt niet uit hoeveel en welke houdingen je misschien al kent of leert. Het gaat erom dat je je eigen grenzen en blokkades ontdekt, fysiek, maar ook mentaal en emotioneel. Door hier goed op te letten, leer je jezelf en eventuele frustraties, angsten en pijnen kennen. Wat kom je hierdoor over jezelf te weten? Je ademhaling is steeds je betrouwbare gids, terwijl ook je yogadocent je begeleidt in dit proces. Door met je aandacht bij jezelf te blijven en steeds je grenzen te respecteren, geef je het helingsproces van binnenuit de ruimte om je weerstanden of belemmeringen met geduld, aandacht en liefde op te lossen.

Tijd en aandacht zorgen voor de optimale beleving

Je lichaam en geest presenteren je steeds nieuwe uitdagingen, waardoor je op steeds fijnere niveaus aan jezelf werkt. Yoga is geen prestatiegedreven sport, dus geniet van wat de tijd je brengt en besteed daar de nodige aandacht aan voor het optimale effect.

Zo begin je met Ashtanga Yoga

Spreekt Ashtanga Yoga je aan? Dan zijn er verschillende manieren om te beginnen:

Wil jij beginnen met yoga en spreken de Ashtanga Yoga Led Class lessen je aan? Meld je dan aan voor een introductieles. In ons lesrooster vind je de dag en tijd die het beste in jouw leefritme of planning passen.

Alles op een rijtje

Naam

Ashtanga Yoga Led Class

Locatie Yogaplace Maastricht, Sittard, Roermond en Urmond
Prijs Abonnement
Lesduur 1 uur en 15 minuten
Frequentie

 

1x per week, 2x per week of onbeperkt
Niveau Alle levels
lesdagen zie rooster
Yogadocent zie rooster
Ideaal voor jou als Combinatieles met onze Ashtanga Yoga Mysore Style lessen
Doel Persoonlijke practice die je met zelfkennis, discipline, liefde en geduld eigen maakt en je een opstap geeft om te leven naar wat echt belangrijk voor jou is.

TIPS FOR A GOOD PRACTICE – Ashtanga Yoga | Yogaplace

  1. Practice on an empty stomach. Do not drink water during or immediately after a session. Wait at least 30 minutes. Empty intestine and bladder before a session. The Sun Salutations, standing poses and inverted poses will help the evacuation of the bowel and will improve the function of the intestines.
  2. Please come to class bathed and wearing clean clothes. Cleanliness (saucha) is part of the eight limbs of yoga. It also brightens mental dullness, calms restlessness and makes practice more pleasant.
  3. The yoga meditation room is called a ‘shala’ where you are in silence and don’t disturb others who are focusing on their practice or are in relaxation.
  4. Clothing must be comfortable and elastic. Shorts, T-shirts and leggings are advised because they show the exact position of the body which must be free of necklaces, watches, rings etc. Do not wear socks during the session, but if you like you may wear them for the final relaxation.
  5. If you are suffering from any health condition, please see a doctor first. Always inform the teacher when you are pregnant or wish to become pregnant.
  6. Be ready to sweat profusely. Massage the sweat into the body instead of removing it with a towel. Do not drink during the session. If your throat is dry a sip of water is enough. Saliva is enough to wet the throat.
  7. Do not force the postures or movement. Keep the face muscles relaxed, let go of any anger or frustration with your body. Yoga is a chance to work with your emotions rather than denying or directing them outward.
  8. Breath awareness is the basis for the correct practice of asana. During asana practice the Ujjayi breathing technique is used.
  9. Drishti is the gazing point which is important in Ashtanga Yoga. Attention on the breath is closely connected with the direction the eyes are looking in. The use of the gazing point must be approached in a relaxed manner in order to avoid headaches.
  10. The final relaxation stage is very important and is the chance to enter into a meditative state. Without relaxation you may be tired and irritable.
  11. There is one day a week of rest from practice. During the period of menstruation, women should rest the first three days and not assume inverted postures.
  12. Yoga is not a competition, listen to your own body but follow the instructions from the teacher who will prepare and guide you in your personal physical, mental, emotional and energetic development and awareness.
  13. Ashtanga means ‘eight limbs’ and refers to the eight aspects of yoga practiced and explained in Patanjali’s Yoga Sutras ( 300 – 250 B.C.)

Ik wil een introductieles    Ik meld mij aan voor de lessen

Share the love!

Welke yogastijl past bij mij?

Beantwoord de drie bovenstaande vragen en ontdek welke yogastijl bij jou past!

Huidige maanstand

Huidige Maanstand
Gratis Proefles