Ashtanga Yoga, Led Class, Full Primary Series

 

Full Primary, wat is het?

In Ashtanga Yoga bestaan er maar liefst 6 series. Je beoefent de series in oplopende volgorde wat betekent dat je altijd begint met het aanleren van de eerste serie. Pas als je deze volledig beheerst en met voldoende rust en een regelmatige ademhaling kunt uitvoeren ga je over naar de 2e serie enz. Om de volledige Primary Series uit te voeren ben je tussen anderhalf en twee uur bezig. Vandaar dat we deze in een normale led class, van een uur en een kwartier, nooit volledig kunnen geven. De docent past het niveau van de les aan, aan de bezetting van de aanwezige studenten. In een Mysore-les kun je natuurlijk wel de gehele series oefenen, omdat je hier je eigen tijd bepaalt en je eigen practice doet. 

Elke vrijdag een Full Primary Series meemaken

Het volgen van de les Full Primary Series is belangrijk voor je Mysore-practice, omdat je de juiste Vinyasa telling en de juiste volgorde van de houdingen krijgt aangeleerd. Bovendien is het een mooi leermoment om een keer per week de practice uit te voeren op de telling/ademhaling die de docent aanhoudt en in een groep in dezelfde energie en flow je practice te doen. Daardoor ervaar je nog meer op welke punten je tijdens je practice moeite hebt om volgen, te ademen, te blijven en te accepteren wat is en helpt je dit de week erna weer om verder uit te zoeken in je mysore-practice. Zo is het volgen van beide lessen de enige manier waardoor je verder groeit in je practice, maar vooral in je eigen bewustzijn en het loslaten van patronen en een diepere staat van balans tussen lichaam en geest te creëren.

Deze led class is ook geschikt als je nog niet de volledige Full Primary Series beoefent; de docent begeleidt je op een veilige manier en zal aangeven wanneer het voor jou tijd is om naar de finishing sequence te gaan. De led- class wordt roulerend gegeven door verschillende Yogaplace Ashtanga docenten.

Spreekt Ashtanga Yoga, Led Class, Full Primary Series je aan? Maak dan een afspraak voor een proefles, of meld je direct aan.

Alles op een rijtje

Naam

Ashtanga Yoga, Led Class, Full Primary Series

Locatie Yogaplace Maastricht
Prijs Abonnement
Lesduur

Lesduur: 120 min

Frequentie 1 x per week
Niveau Beginners en gevorderden
lesdagen Vrijdagochtend om 6.00 uur 's ochtends
Yogadocent zie rooster
Ideaal voor jou als Als je je eigen mysore -practice wil verdiepen. geschikt voor zowel beginners als gevorderden. Je leert de juiste volgorde van de houdingen en de correcte vinyasa's.
Doel

Verder verfijnen van een dagelijkse, persoonlijke practice die je je met zelfkennis, discipline, liefde en geduld eigen maakt en je een opstap geeft om te leven naar wat echt belangrijk voor jou is.


TIPS FOR A GOOD PRACTICE – Ashtanga Yoga | Yogaplace

  1. Practice on an empty stomach. Do not drink water during or immediately after a session. Wait at least 30 minutes. Empty intestine and bladder before a session. The Sun Salutations, standing poses and inverted poses will help the evacuation of the bowel and will improve the function of the intestines.
  2. Please come to class bathed and wearing clean clothes. Cleanliness (saucha) is part of the eight limbs of yoga. It also brightens mental dullness, calms restlessness and makes practice more pleasant.
  3. The yoga meditation room is called a ‘shala’ where you are in silence and don’t disturb others who are focusing on their practice or are in relaxation.
  4. Clothing must be comfortable and elastic. Shorts, T-shirts and leggings are advised because they show the exact position of the body which must be free of necklaces, watches, rings etc. Do not wear socks during the session, but if you like you may wear them for the final relaxation.
  5. If you are suffering from any health condition, please see a doctor first. Always inform the teacher when you are pregnant or wish to become pregnant.
  6. Be ready to sweat profusely. Massage the sweat into the body instead of removing it with a towel. Do not drink during the session. If your throat is dry a sip of water is enough. Saliva is enough to wet the throat.
  7. Do not force the postures or movement. Keep the face muscles relaxed, let go of any anger or frustration with your body. Yoga is a chance to work with your emotions rather than denying or directing them outward.
  8. Breath awareness is the basis for the correct practice of asana. During asana practice the Ujjayi breathing technique is used.
  9. Drishti is the gazing point which is important in Ashtanga Yoga. Attention on the breath is closely connected with the direction the eyes are looking in. The use of the gazing point must be approached in a relaxed manner in order to avoid headaches.
  10. The final relaxation stage is very important and is the chance to enter into a meditative state. Without relaxation you may be tired and irritable.
  11. There is one day a week of rest from practice. During the period of menstruation, women should rest the first three days and not assume inverted postures.
  12. Yoga is not a competition, listen to your own body but follow the instructions from the teacher who will prepare and guide you in your personal physical, mental, emotional and energetic development and awareness.
  13. Ashtanga means ‘eight limbs’ and refers to the eight aspects of yoga practiced and explained in Patanjali’s Yoga Sutras ( 300 – 250 B.C.)

ik wil een proefles    ik meld mij aan voor deze les

Share the love!

Gratis Proefles