Lessen en Yogavormen Bij Yogaplace vindt je altijd een yogavorm die bij je past.

Lessen

Yoga lessen

Oppervlakkig bekeken, zou je een yogales kunnen zien als een reeks van oefeningen. Bij elke oefening hoort een bijpassende ademhaling. Inademen bij de ene beweging, uitademen bij de andere. Als je bij Yogaplace komt voor yogales, zul je merken dat deze benadering wat kort door de bocht is. Yoga is een levensstijl en door de oefeningen te doen, krijg je energie, inzicht in jezelf, in je verhouding tot anderen en in je leven. Je kunt yoga dus ook zien als levenslessen door beweging en bewust ademen. In deze levenslessen is yoga de spiegel en je lichaam de ingang die je helpen om bewust te worden en aanwezig te zijn. Door aanwezig te zijn, leer je het verschil tussen spanning en ontspanning in je lijf te herkennen. Daardoor leer je hoe je zelf kunt reguleren en balans kunt vinden in je leven.

Zo is je yogales opgebouwd

Elke yogales start met een goede aarding, een ontspannen aankomen in het hier en nu. Om je daarbij te helpen, beginnen we met gezamenlijke Ohm-klanken en een korte meditatie. De yogaleraar begeleidt je hierin. Eventueel richten we ons op een bepaald thema, een focuspunt of intentie voor de les. Tijdens de les komen beweging en ademhaling bijeen in een op elkaar afgestemde serie oefeningen van de yogavorm die je volgt. De les wordt afgerond met een diepe ontspanning. In sommige lessen gebruiken we achtergrondmuziek tijdens de les om je te helpen ook mentaal diepere niveaus van ontspanning te bereiken.

7 Dagen per week yoga

Als je yoga ook als levensstijl ziet, wil je regelmatig je oefeningen kunnen doen. Bij Yogaplace worden dan ook doorlopend yogalessen gegeven. Je kunt zo vaak je wil lessen volgen: dagelijks, een paar keer per week of wekelijks. Centraal in deze lessen staan onze individuele benadering en persoonlijke aandacht voor jou. Zo kan je op je eigen niveau en binnen je eigen mogelijkheden yoga doen. De yogadocent let er altijd op dat de bewegingen goed uitvoert en daarbij ook rekening houdt met eventuele klachten, blessures en andere belangrijke details.

 

Bij Yogaplace vindt je altijd een yogavorm die bij je past

De grote variëteit in lessen zorgt ervoor dat je bij Yogaplace altijd een yogavorm vindt die past bij jouw wensen, mogelijkheden en agenda. Alle lessen zijn voor ieder niveau. De docent zorgt dat iedereen individueel begeleidt wordt op zijn of haar niveau met aanpassingen als nodig.

  • Alignment yoga from inside
  • Ashtanga Mysore Style - ideaal als instaples voor beginners
  • Ashtanga Led Class - groepsles van 75 min
  • Ashtanga Led, Full Primary Series - groepsles van 105 min
  • Ashtanga beginners - groepsles van 75 min
  • Easy Flow Yoga 
  • Mysore Style Techniek - maandelijks 3 uur durend
  • Seniorenyoga
  • Vinyasa Flow Yoga
  • Yin Yoga 
  • Yoga for Students 
  • Yoga & Meditatie
  • (Therapeutische) Ashtanga yoga
  • Trauma Sensitive Yoga

Graag helpen we je bij de keuze van de yogales. Een eerste globaal advies krijg je van onze yoga-selector.

TIPS FOR A GOOD PRACTICE – Ashtanga Yoga | Yogaplace

  1. Practice on an empty stomach. Do not drink water during or immediately after a session. Wait at least 30 minutes. Empty intestine and bladder before a session. The Sun Salutations, standing poses and inverted poses will help the evacuation of the bowel and will improve the function of the intestines.
  2. Please come to class bathed and wearing clean clothes. Cleanliness (saucha) is part of the eight limbs of yoga. It also brightens mental dullness, calms restlessness and makes practice more pleasant.
  3. The yoga meditation room is called a ‘shala’ where you are in silence and don’t disturb others who are focusing on their practice or are in relaxation.
  4. Clothing must be comfortable and elastic. Shorts, T-shirts and leggings are advised because they show the exact position of the body which must be free of necklaces, watches, rings etc. Do not wear socks during the session, but if you like you may wear them for the final relaxation.
  5. If you are suffering from any health condition, please see a doctor first. Always inform the teacher when you are pregnant or wish to become pregnant.
  6. Be ready to sweat profusely. Massage the sweat into the body instead of removing it with a towel. Do not drink during the session. If your throat is dry a sip of water is enough. Saliva is enough to wet the throat.
  7. Do not force the postures or movement. Keep the face muscles relaxed, let go of any anger or frustration with your body. Yoga is a chance to work with your emotions rather than denying or directing them outward.
  8. Breath awareness is the basis for the correct practice of asana. During asana practice the Ujjayi breathing technique is used.
  9. Drishti is the gazing point which is important in Ashtanga Yoga. Attention on the breath is closely connected with the direction the eyes are looking in. The use of the gazing point must be approached in a relaxed manner in order to avoid headaches.
  10. The final relaxation stage is very important and is the chance to enter into a meditative state. Without relaxation you may be tired and irritable.
  11. There is one day a week of rest from practice. During the period of menstruation, women should rest the first three days and not assume inverted postures.
  12. Yoga is not a competition, listen to your own body but follow the instructions from the teacher who will prepare and guide you in your personal physical, mental, emotional and energetic development and awareness.
  13. Ashtanga means ‘eight limbs’ and refers to the eight aspects of yoga practiced and explained in Patanjali’s Yoga Sutras ( 300 – 250 B.C.)

 

 

Ik wil Yoga doen!

Share the love!

Waarom Yogaplace?

  • Gratis proefles
  • Een enthousiast team van ervaren en gecertificeerde yogadocenten
  • Yoga classes in English, especially for foreign students and expats in Maastricht

Welke yogastijl past bij mij?

Beantwoord de drie bovenstaande vragen en ontdek welke yogastijl bij jou past!

Huidige maanstand

Huidige Maanstand
Gratis Proefles