Yoga for Runners

Met yoga loop je nog prettiger

Doe jij aan hardlopen en wil je je loopstijl optimaliseren? Denk je dat je sneller kunt, maar weet je niet hoe je dat moet bereiken? Heb je regelmatig last van blessures en vraag je je af hoe je daar vanaf komt? Dan is Yoga for Runners de ideale training voor jou! Voor beginnende én gevorderde yogi.

Yoga, voetentraining en looptraining in één

Bij Yoga for Runners combineer je yoga met een outdoor looptraining. Je krijgt 45 minuten lang yogales, waarbij je yogahoudingen doet die specifiek voor jou als hardloper, marathonrenner of vrijetijdsjogger geschikt zijn. Daarbij krijg je ook een speciale voetentraining. Hierbij ontwikkel je de spieren in je voeten, de ruimte in je gewrichten en de stabiliteit en stand van je voeten. Je activeert de gehele voet met uitdagende oefeningen die tegelijkertijd ook de kracht herstellen. Kortom, Yoga for Runners is een optimale aanvulling voor het verbeteren van je loopgewoonte, of je yoga practice! Je kunt deze les volgen als privéles, of in een kleine groep, op afspraak.

Het doel van de Yoga for Runners-lessen is:

  • het afleren van oude en verkeerde patronen in je bewegingsketen,
  • het herstellen van de balans in je gehele lichaam,
  • het ervaren van de basis van je lichaam, vanuit de bewustwording van je voeten,
  • het verminderen van specifieke klachten in knie, heup en rug door het juist gebruik van de voet.

De lessen vinden plaats bij Yogaplace Maastricht en Yogaplace Sittard.

Heb je interesse en wil je de les een keer ervaren? Op dit moment bieden we deze lessen alleen aan in een 8 weekse groepsles op aanvraag.
Vergeet je hardloopkleding/buitenkleding en hardloopschoenen niet!

Alles op een rijtje

Naam

Yoga for Runners – all levels

Locatie Yogaplace Maastricht en Sittard
Prijs Abonnement
Lesduur 45 minuten binnen (yoga) en 30 minuten buiten (rennen)
Frequentie

 

1x per week, 8 weken totaal
Niveau Beginnende of gevorderde loper
lesdagen in overleg
Yogadocent in overleg
Ideaal voor jou als Als je nog meer verdieping en ondersteuning wil geven aan je hardloop routine
Doel Aanleren van goed aanvullende en ondersteunende oefeningen voor hardlopers

“Start where you are. Use what you have. Do what you can.” - Arthur Ashe
“Een tijdje geleden kwam ik bij Manon terecht met flinke knieklachten als gevolg van (verkeerd gebruik van mijn lichaam tijdens het) hardlopen. Zij heeft grondig gekeken naar waar mijn klachten vandaan zouden kunnen komen. Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met oefeningen voor mijn voeten, met als doel het activeren van mijn voet, om zo meer stabiliteit te krijgen. Door mij bewust te worden van het gebruik van alle spieren in mijn voet, is het me gelukt om dit doel te bereiken. Ook heb ik veel baat bij het sterker maken van spieren die nodig zijn om de meest natuurlijke bewegingen te maken, zoals (hard)lopen. Ik merk enorm veel verschil in mijn houding en de kracht van mijn lichaam.

Tijdens de sessies legde Manon mij altijd uit wat het doel van de oefening was en hoe het lichaam werkt. Ook gaf zij aanwijzingen voor ademhaling en ontspanning. Ik waardeer Manon als persoon; ze is een inspirerende vrouw, met heel veel kennis van haar vak. Ik heb deze sessies ervaren als een zeer waardevolle begeleiding op weg naar een gezonder en soepeler lichaam en een bewustere geest!”

- Anne Uithol, Sittard

Heb je ook interesse om samen met je loopgroep van minimaal 8 personen een achtweekse introductie cursus te volgen. Informeer naar de mogelijkheden via info@yogaplace.nl

 

 

Ik wil een gratis proefles    Ik meld mij aan voor de lessen

Share the love:

Gratis Proefles